lørdag den 25. februar 2012

Jette T´s fantastiske kage

.... de heldige der var til scrap i onsdags, fik den mest fantastiske kage... og her er opskriften:

3 æg
250 g. sukker
150 g. mel
1 stor tsk. bagepulver
1 stor tsk. vanillesukker
75 g.  hasselnøddekerner til drys.

FYLD:
½ liter piskefløde
4 spsk. hindbærsyltetøj

Æg og sukker piskes i 8 min.  Mel, bagepulver og vanillesukker blandes og tilsættes dejen, som hældes i 2 lagkageforme. De hakkede hasselnøddekerner drysses over. Bages i 25 min. ved 200 grader.
Fløden piskes ret stift, og blandes med hindbærsyltetøj. Fyldet skal have en lyserød farve og smage af hindbær.
Fyldet (det hele) lægges mellem lagkagebundene og kagen lægges i fryseren (den skal fryses)
Lagkagen tages op ca. 3 timer før servering.

Bon Appetite.....
.... ærgrer mig nu endnu mere over at være fraværende i onsdags :-))))))
/Jette S

2 kommentarer:

  1. Det kan jeg godt forstå, Jette... den smagte super.
    Er du blevet rask igen.....God weekend

    SvarSlet
  2. Vi blev sådan set enige om at Jette T skal til at bage hver anden gang hihi ;) Det tror jeg vi skal tage op som et af punkterne til generalforsamlingen :)

    SvarSlet